Syiling 10 Sen 1971

Salam. duit 10 sen tahun 1971 ni memng sangat2 susah nak dapat. Mintage pun hanya dalam 32000 keping je. Jadi x heran la nape syiling nih agak mahal harganya. So pada sape2 yang ade terjumpa syiling ni simpan la k..Nanti bleh jual. Ramai pengumpul duit2 lama cam aku nih nk kn bnda nih.

Anggaran harga boleh tahan la. Boleh cecah ratusan ringgit. Kalu x percaya boleh g tgk kat mudah.my , lelong.com , dan juga ebay. Pergh!!!! harga memang setengah bulan gaji. Orang yang bertuah je yang akan dapat syiling nih kat kedai2 biasa.

Nak di jadikan cerita, aku nih hari tu p la beli teh o ais dan juga jambu. Harga semua RM 3. Tapi mak cik jual jambu nih bagi balance 50 Sen . Salah satu syiling yang ada 10 Sen 1971. Pergh!!! Melompat hepi aku hari tu. Memang dah lama idamkn bnda nih. Jadi aku ada la sekeping syiling nih. Insyallah syiling ni akan di simpan untuk tatapan kawan2, famili dan generasi yang akan datang.

Advertisements

One thought on “Syiling 10 Sen 1971

  1. Salam…
    Wah ni betul-betul rezeki ni. orang yang dah membelek bepuluh ribu syiling ni pun tak jumpa-jumpa lagi. Saya yang baca pun rasa teruja sangat…tak tahulah macammana kalau saya yang dapat. Memang bertuah betul! Tahniah !!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s